Digital clock

Τρίτη, 3 Σεπτεμβρίου 2013

Ο Γιάννης Πουλόπουλος Τραγουδά Γιώργο Ζαμπέτα



 Η συνεργασία του Γιάννη Πουλόπουλου με τον πολύ μεγάλο συνθέτη και "δάσκαλο" του μπουζουκιού, Γιώργο Ζαμπέτα, είναι από τις σημαντικότερες της καριέρας του μεγάλου ερμηνευτή.




 Ο Γιάννης Πουλόπουλος συνάντησε πρώτη φορά
 τον Γιώργο Ζαμπέτα το 1963, όντας πρωτοεμφανιζόμενος τότε, στο θεατρικό του Ιάκωβου Καμπανέλλη "Η Γειτονιά Των Αγγέλων" με την Τζένη Καρέζη και τον Νίκο Κούρκουλο, που είχε ανέβει στο Θέατρο Ρεξ-Κοτοπούλη, όπου τη μουσική υπέγραφε ο Μίκης Θεοδωράκης. Εκείνη την περίοδο, ο Θεοδωράκης ήταν στο απόγειο της καριέρας του και ο Ζαμπέτας ήταν το σόλο μπουζούκι του. Στα πρώτα τρία τραγούδια του Θεοδωράκη που ερμήνευσε ο Πουλόπουλος, τα "Στρώσε Το Στρώμα Σου Για Δυο", "Το Ψωμί 'Ναι Στο Τραπέζι" και "Δόξα Τω Θεώ", μπουζούκι έπαιζε ο Γιώργος Ζαμπέτας. 
Ο Πουλόπουλος ήταν δισκογραφικά υπό την προστασία του Θεοδωράκη για περίπου 1 χρόνο ακόμα. Μέτα από βέτο που έκανε στην COLUMBIA ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, ο Γιάννης Πουλόπουλος έφυγε από την εταιρεία και "μετακόμισε" στη νεοσύστατη ΛΥΡΑ του Αλέκου Πατσιφά. Εκεί, μέσα στο 1964, ο Πουλόπουλος ηχογράφησε 15 τραγούδια του Θεοδωράκη, μεταξύ των οποίων και τα "Στρώσε Το Στρώμα Σου Για Δυο" και "Το Ψωμί 'Ναι Στο Τραπέζι", των οποίων την ενορχήστρωση είχαν αναλάβει ο Ιωάννης Διδήλης, ο Γιώργος Κατσαρός και ο Γιώργος Ζαμπέτας. Τα τραγούδια που ενορχήστρωσε ο Ζαμπέτας βρίσκονται στον ίδιο δίσκο 45 στροφών και είναι τα "Ο Καημός" και "Βράχο Βράχο Τον Καημό Μου", που αποτελούν και τα τραγούδια του τελευταίου δίσκου 45 στροφών του Γιάννη Πουλόπουλου με τραγούδια του Θεοδωράκη, που κυκλοφόρησε το 1964.
 Στα τέλη της ίδιας χρονιάς, ο Πουλόπουλος συναντά για άλλη μια φορά τον Γιώργο Ζαμπέτα, ο οποίος μαζί με τα μπουζούκια του ντύνουν μουσικά την εκτελέση του "Νύχτωσε Χωρίς Φεγγάρι" του Απόστολου Καλδάρα από τον μεγάλο ερμηνευτή. Το τραγούδι κυκλοφόρησε σε δίσκο 45 στροφών μαζί με την θρυλική "Φραγκοσυριανή" του Μάρκου Βαμβακάρη. 

Την ίδια χρονική περίοδο, κυκλοφόρησε και το πρώτο τραγούδι του Πουλόπουλου με τον πολύ σπουδαίο Μάνο Λοΐζο, η πρώτη επιτυχία του ερμηνευτή, "Νύχτα Μικρή Αρχόντισσα", τραγούδι στο οποίο, επίσης, ακούγονται τα μπουζούκια του Γιώργου Ζαμπέτα.  
 Το 1965, κυκλοφορεί σε δίσκο 45 στροφών, μαζί με το γνωστό "Μη Μου Θυμώνεις Μάτια Μου", το πρώτο τραγούδι του Γιάννη Πουλόπουλου με τον Σταύρο Κουγιουμτζή, το πολύ όμορφο "Άναψε Τώρα Τη Φωτιά", το οποίο πέρασε σχεδόν απαρατήρητο. Στο τραγούδι αυτό, ακούγονται, όπως και στα προαναφερθέντα, τα μπουζούκια του Ζαμπέτα. 
 Τα χρόνια περνούσαν και οι δύο καλλιτέχνες, οι οποίοι, μέχρι το 1967, είχαν αποχωριστεί τον Μίκη Θεοδωράκη, έβλεπαν την καριέρα τους να εκτοξέυεται στα ύψη, ο Ζαμπέτας από τα τραγούδια του με την Βίκυ Μοσχολιού και τα τραγούδια που έλεγε ο ίδιος, μετατρέποντας τον εαυτό του σε showman, και ο Πουλόπουλος από τα τραγούδια του με τον Μίμη Πλέσσα και τις εμφανίσεις του στα μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη. Το γεγονός πως, μέχρι το 1970, και οι δύο ήταν στην κορυφή τους οδήγησε, σε συνδυασμό με τη στενή φιλία τους, να συνεργαστούν ξανά, αλλά αυτή τη φορά ο Ζαμπέτας να αναλαμβάνει ρόλο συνθέτη.
 Λίγο πριν, όμως, συμβεί αυτό, το 1968, ο Γιάννης Πουλόπουλος ερμηνεύει τα "Δειλινά", συνοδευόμενος από την ορχήστρα της ΕΙΡ, της οποία διεύθυνε ο Μίμης Πλέσσας, σε μία σπάνια, άγνωστη και ακυκλοφόρητη ηχογράφηση, με τον δίκο του, ξεχωριστό τρόπο. 
 Το 1970, λοιπόν, ο Γιώργος Ζαμπέτας κάλεσε τον Γιάννη Πουλόπουλο στο σπίτι του στο Αιγάλεω για να του δώσει δύο τραγούδια για βγουν μαζί σε δίσκο 45 στροφών. Το πρώτο που του έδειξε ήταν σε στίχους Αλέκου Καγιάντα και του Πουλόπουλου του άρεσε πολύ. Πρόκειται για την μεγαλύτερη επιτυχία του διδύμου, το διαχρονικό "Αυτοί Που Φεύγουν". Το δεύτερο τραγούδι που του έδειξε ο Ζαμπέτας, δεν άρεσε στον μεγάλο ερμηνευτή και αποφάσισε να μην το πει. Ο Ζαμπέτας, επειδή έπρεπε να συμπληρώσουν δίσκο 45 στροφών, σκέφτηκε κάποιους στίχους που του είχε στείλει από τη Γαλλία ο ποιητής Δημήτρης Χριστοδούλου, τους μελοποίησε και τους έδωσε στον Γιάννη να τους ερμηνεύσει. Αυτό το τραγούδι ήταν το λιγότερο γνωστό "Με Δυο Τραγούδια Βάλσαμό". Το τραγούδι που απέρριψε ο Πουλόπουλος, ο Ζαμπέτας το έδωσε, το 1971, στον Σταμάτη Κόκοτα και έγινε μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του ερμηνευτή. Φυσικά, πρόκειται για το "Ρωμιός Αγάπησε Ρωμιά".

Το "Αυτοί Που Φεύγουν", λόγω της τεράστιας επιτυχίας που γνώρισε, συμπεριλήφθηκε στον τέταρτο προσωπικό δίσκο του Πουλόπουλου, που κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά, και αποτελεί ένα από τα λίγα του δίσκου, που είχαν κυκλοφορήσει αρχικά στις 45 στροφές. Ο Ζαμπέτας, πέρα από αυτό το μεγάλο τραγούδι, με αφορμή αυτόν τον δίσκο, συνθέτει άλλο ένα τραγούδι σε στίχους Αλέκου Καγιάντα για τη φωνή του Γιάννη Πουλόπουλου, με τίτλο "Τι Έχεις Και Δακρύζεις", το οποίο παρότι όμορφο τραγούδι, δεν γνώρισε ιδιαίτερη επιτυχία.
 Η συνεργασία του διδύμου διακόπτεται για περίπου 3 χρόνια, δηλαδή μέχρι το 1973, που ο Πουλόπουλος αποφασίζει να κάνει ένα καινούριο δίσκο 45 στροφών με τον Γιώργο Ζαμπέτα. Ο δίσκος αυτός κυκλοφορεί με τις μεγαλύτερες επιτυχίες του Πουλόπουλου για το 1973, τα "Η Μαρίνα Η Σαλονικιά" σε στίχους του ιδίου του συνθέτη, και "Πούλησα Το Ρολόι Μου". Με αφορμή την επιτυχία των δύο αυτών τραγουδιών, οι δύο καλλιτέχνες αποφασίζουν να κάνουν μαζί ένα δίσκο 33 στροφών με ερωτικά λαϊκά τραγούδια, επισφραγίζοντας τη φιλία τους. Ο δίσκος παίρνει τον τίτλο "Μουσικόραμα Ζαμπέτα", και από τα 12 τραγούδια του δίσκου, τα 8 τα ερμηνεύει ο Πουλόπουλος. Τα υπόλοιπα 4 ερμηνεύει μια άγνωστη τραγουδίστρια, η Μάγδα Τζαβέλλα, η οποία δεν είχε δισκογραφική συνέχεια. Μέσα στα 8 τραγούδια που ερμηνεύει ο Πουλόπουλος συμπεριλαμβάνονται και τα δύο προηγούμενα της συνεργασίας τους. Ο δίσκος κυκλοφόρησε μες στη χρονιά, αλλά ο Πουλόπουλος, σε αυτό το διάστημα, κυνηγήθηκε από τη Χούντα, λόγω του "Πάμε Για Ύπνο Κατερίνα" και κατέφυγε στο εξωτερικό. Το "Μουσικόραμα" δεν κυκλοφόρησε σε πολλά αντίτυπα και, σε συνδυασμό με την μηδενική προώθηση του δίσκου από την εταιρεία και τις λιγοστές πωλήσεις που έκανε, κατέληξε να γίνει ένας εξαιρετικά σπάνιος και δυσεύρετος δίσκος με άγνωστα στο κοινό τραγούδια. Παρά την εμπορική αποτυχία του δίσκου, τα τραγούδια του είναι πραγματικά μοναδικά, χαρακτηριστικά για το μπουζούκι του Ζαμπέτα και την βελούδινη και μεστή φωνή του Γιάννη Πουλόπουλου. 
 Με την φυγή του Πουλόπουλου στο εξωτερικό, οι δύο καλλιτέχνες χάθηκαν δισκογραφικά και, μετά από 2 χρόνια, ο Πουλόπουλος "μετακόμισε" στη ΜΙΝΟΣ, όπου, από το 1977 και μετά, ακολούθησε το ευρωπαϊκό ερωτικό τραγούδι, θέτοντας τα θεμέλια για μια δεύτερη καριέρα. Έτσι, δεν συναντήθηκαν ξανά δισκογραφικά οι δυο τους.
 Συμπερασματικά, η συνεργασία του Γιάννη Πουλόπουλου με τον Γιώργο Ζαμπέτα είναι μία από τις σημαντικότερες της καριέρας του μεγάλου ερμηνευτή και διήρκεσε 10 χρόνια, από το 1963 έως το 1973. Σε αυτά τα 10 χρόνια, μόνο στα 5 τελευταία, ο Ζαμπέτας είχε το ρόλο του συνθέτη, και όχι απλά του ενορχηστρωτή ή σολίστα. Ο Γιάννης Πουλόπουλος, μέσα σ' αυτά τα 5 χρόνια, ερμήνευσε συνολικά 12 τραγούδια σε μουσική Γιώργου Ζαμπέτα, από τα οποία τα 11 κυκλοφόρησαν, τα οποία αναγράφονται στην παρακάτω λίστα:

ΑΚΥΚΛΟΦΟΡΗΤΑ
01. Τα Δειλινά (1968) Χαράλαμπου Βασιλειάδη 

ΛΥΡΑ
02. Αυτοί Που Φεύγουν (1970) Αλέκου Καγιάντα
03. Με Δυο Τραγούδια Βάλσαμο (1970) Δημήτρη Χριστοδούλου
04. Τι Έχεις Και Δακρύζεις (1970) Αλέκου Καγιάντα
05. Η Μαρίνα Η Σαλονικιά (1973) Γιώργου Ζαμπέτα
06. Πούλησα Το Ρολόι Μου (1973) Γιώργου Χαραλαμπόπουλου
07. Είχαμε Πει (1973) Αλέκου Καγιάντα
08. Με τον Αυγερινό (1973) Χαράλαμπου Βασιλειάδη
09. Πάμε Να Βρούμε Καλοκαίρι (1973) Αλέκου Καγιάντα
10. Το Ρολόι Θα Σημάνει (1973) Αλέκου Καγιάντα
11. Στάλα Στάλα (1973) Χαράλαμπου Βασιλειάδη
12. Που Θα Πάει (1973) Αλέκου Καγιάντα 

---- Απαγορεύεται η αναδημοσίευση υλικού από το ιστολόγιο---- 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου